شهردار منطقه ۲۲ گفت: این منطقه سال‌هاست که در حوزه حمل و نقل عمومی با کمبود مواجه است و در این چند دهه ساکنان منطقه مجبورند از وسایل حمل و نقل عبوری استان البرز به تهران استفاده می‌کنند.

منطقه22

به گزارش همشهری آنلاین، منطقه ۲۲ تهران برعکس ظاهر مدرن و به روزی که در چند سال اخیر پیدا کرده اما با ده‌ها مشکل روبروست، کمبود مدرسه و شلوغ بودن مدارس موجود، نبود سیستم فاضلاب بهینه و یکپارچه و سرانه پایین مراکز بهداشتی و درمانی بخشی از مشکلات شهروندان ساکن در این منطقه است. در کنار اینها، مشکل کمبود وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر از همه خودنمایی می کند، مسئله‌ای که بعد از ساختن برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی متعدد در این منطقه و ساکن شدن ده‌ها هزار نفر در آن بیشتر از گذشته شده است. 

شهروندان ساکن در این منطقه می‌گویند که کمبود تاکسی و اتوبوس و همچنین دور بودن خطوط مترو باعث شده که آنها مجبور شوند که از خودروی شخصی خود برای رفت و آمد روزانه استفاده کنند و همین مسئله باعث شده که هم ترافیک در برخی ساعات زیاد شود و هم مصرف سوخت آنها افزایش یابد، مشکلی که شهردار منطقه ۲۲ نیز بر آن مهر تایید می‌زند. 

وحیدرضا محمدی در گفتگو با همشهری آنلاین گفت: این منطقه سال‌هاست که در حوزه حمل و نقل عمومی با کمبود مواجه است و در این چند دهه ساکنان منطقه مجبورند از وسایل حمل و نقل عبوری استان البرز به تهران استفاده می‌کنند.

او درباره اینکه چرا منطقه فاقد خطوط اتوبوس‌های تندرو است، توضیح داد: طرح راه‌اندازی خطوط اتوبوس‌های تندرو در شریان‌های اصلی منطقه ۲۲ را در دست مطالعه داریم که باید از سوی مشاوران حوزه حمل و نقل به تایید نهایی برسد ولی فعلا در این‌باره به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

شهردار منطقه ۲۲ درباره توسعه مترو در این منطقه هم گفت: فعلا ساخت خط ۱۰ مترو در این نقطه کلید خورده که البته زمان‌بر است اما باید متناسب با جغرافیای منطقه سایر مدهای حمل ونقل عمومی به طور ویژه دیده شود و در همین راستا مشاوران نیز در حال بررسی مدهای دیگری همچون خطوط  (ال. آر. تی) هستند که البته این نیز زمان‌بر است.

محمدی از بخش خصوصی خواست که در حوزه حمل و نقل عمومی این منطقه فعال شود و گفت: اتوبان‌های شهید همدانی، شهید خرازی و شهید فهمیده سه اتوبان اصلی است که غرب و جنوب کشور را از منطقه ۲۲ به تهران وصل می‌کند و اکنون بسیاری از ساکنان از وسایل حمل ونقل عبوری این اتوبان‌ها استفاده می‌کنند.

کد خبر 698609
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    7 0
    دلیلش اینه که ما در یک قدمی ساخت هواپیمای مسافری هستیم. بعدآ یه فکری به حال روز اتوبوس میکنیم.
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    10 1
    محله های ابن منطقه حتی بوستان محلی هم ندارن در حالی که منطقه 21 یعنی تهرانسر همه چی داره. آباد آباد
  • علی IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    لطفا با این مطالب این منطقه نیارین پایین
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    وقتی این همه برج بی رویه می کارید قبلش باید برای حمل و نقلش فکر میکردید .
  • امیر حسین IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    بعضا دیده شده ساکنان این منطقه برای رفتن سر کار 2تا3ساعت تو ایستگاه‌های اتوبوس منتظر اتوبوس نشستن... بخصوص خطهای مترو صادقیه و میدان آزادی.... جای تاسف داره... منطقه گردشگری تهران به قول خودشون.....